Sunday 19 February 2012

PerjalananKu

Aku dilahirkan di Hospital Besar Kuantan Pahang, kira anak jati Pahang la, hehe.. cuma pada tahun 1993 family aku telah berhijrah ke Temerloh dan aku dibesarkan disana.. Semua sanak saudara aku still lagi berada di kuantan, dan kami sekeluarga selalu ke Kuantan.. Aku suka tinggal di Temerloh sbb  x sesak mcm kuantan or K.L.. Kwn2 pun dah ramai kat Temerloh, cuma loghat Temerloh tu boleh lah sikit2, hehe.. lepas habis SPM tu, aku sambung belajar di kuantan untuk Sijil&Diploma, hehe.. dekat dgn kampung aku.. aku suka belajar di sana.. Selama 3 tahun aku belajar di kuantan tu, dan alhamdulillah dapat juga aku grad.. byk pengalaman yg x dapat di lupakan dan ilmu yg aku timba semasa belajar.. Nnt ada, masa, aku cerita time aku belajar tu eh.. hehe..Tahun 2012 ni membuka lembaran baru utk aku, selepas aku habis belajar ini.. aku sgt seronok, Sementara menunggu keputusan UPU, aku mengikut ayah aku bekerja di Kuala Lipis.. Acctually, ayah aku baru bertukar kerja di Tanjung Besar daerah Kuala Lipis tahun 2012 ni, disini agak pedalaman sikit.. dan jarak dari Temerloh ke Tanjung Besar ni kira2 2 jam perjalanan, hehe.. jauh kan..?? so, aku pun menjadi driver ayah aku..  tp x apa, aku ikut jer.. hehe.. Tempat tinggal..?? hehe. pandai2 lah kami yer.. mama dan adik2 semua di Temerloh.. Berulang lah aku n ayah aku.. hehe, kdg2 penat juga bawa kreta nie, tp x apa, dapat berjalan tgok2 tempat org kan.. Orang2 sini semua byk yg baik2.. cuma lohgatnya agak berlainan dgn Temerloh, hehe.. kdg2 ambil masa juga nak paham, huhu.. Begitu lah rutin aku tiap2 minggu, kena berulang dari Temerloh ke Tanjung Besar Kuala Lipis menjadi driver ayah aku.. kira mcm bekerja lah.. hehe.. Go Go Chaiyokk.. (-^_^-)

No comments:

Post a Comment