Wednesday 29 August 2012

The BMW 2002 E10 Was Born

Assalamualaikum w.b.t kepada semua, semoga sihat2 selalu dan dipermudahkan segala perjalanan kalian semua ok, hehe.. Harini aku nak cerita sikit atau nak berkongsi la, tentang hobi or minat ni.. Boleh dikatakan kami sekeluarga ni memang minat kepada barang2 lama ni, contohnya macam kereta, jam, motosikal, dan sebagainya.. So kat sini, aku nak berkongsilah kepada anda semua, ini adalah salah satu projek yang kami family n group usahakan.. dan ianya sangat lah rare.. Dan ianya telah berjaya direstorasi selepas 3 tahun iaitu pada tahun 2010..  Kereta ini dibeli oleh ayah aku pada tahun 2007 rasanya, dan setelah melalui pelbagai proses selama 3 tahun,  pada tahun 2011 kereta ni dah pun dijual kepada orang KL..  Aku pun x pasti siapa orangnya, sebab aku x ada time tu, tapi mybe orang chinese lah.. Lepas pada tu, aku langsung x pernah tengok lagi kereta ni.. sempat juga lah, aku bawa kereta ni dulu2, memang steady laa. hehe.. Sampai sekarang kami sekeluarga masih lagi meminati barang2 lama ni, but mungkin kelapangan dari segi masa tu dah x macam dulu, selepas ayah aku tukar kerja n anak2nya pun belajar n kerja, memang kena ada penjagaanlah terhadap kereta tu..  Jadi kami membuat keputusan untuk lepaskannya kepada tuan barunya.. hehe.. bye2~~ Syabas kepada semua yang bertungkus lumus menyiapkan projek ni..  Jangan ingat kami orang kampung x boleh restore kereta ni, keh3x.. Aku difaham kan dalam Pahang ada 2 biji je, So far aku tengok, kereta yang paling cantik dalam banyak2 kereta BMW 2002 (E10) yang aku jumpa kat Malaysia ni, kereta ni laaa... hahaha.. ofcozz lah aku puji kereta ni.. Sepanjang perjalanan restorasi kereta ni di Temerloh Pahang, aku buatlah video sikit, sambil bosan2 kan.. Sebenarnyer video ni aku dah upload kat youtube dah tahun 2010 dulu, tajuknya "The BMW 2002 E10 Was Born" but then atas sebab2 tertentu abang aku delete buat sementara.. So siapa2 yang berminat tentang kereta2 klasik ni, boleh lah anda tengok ya.. Terima kasih, Harap korang terhibur.. Salam.. ^_^





1 comment:

  1. saya ada sebiji e10 , dh 4 thn still tk siap2 ... tk jmpa n tk tahu mna nk cri spare part . susah gila ... harap zhafran iman boleh bntu saya . sila hubungi saya 0199181777 terima kasih . Ilmirizal Nordin .

    ReplyDelete